Vraag/How to – Hoe maak jij je Birkenstocks schoon?

Ik loop al een paar jaar op Birkenstocks en als je deze slippers ook hebt, dan merk je wel dat de zool na een tijdje zwart wordt. Dat komt doordat je zweet en dat er allerlei vuil van buitenaf op de slipper komt.

DSC_0398

Hoe maak je dat weer schoon? Eigenlijk heb ik dit nog nooit gedaan en na mijn eerste paar zwarte Birkenstocks heb ik een paar nieuwe gekocht. Ik zocht op internet op wat anderen hadden gedaan en ik zag iets over bakpoeder. Bakpoeder? Misschien bedoelen ze baking soda? Ik heb het in ieder geval niet geprobeerd met bakpoeder. Een andere optie die ik vond was met groene zeep, dus dat heb ik eerst geprobeerd met mijn oude Birkenstocks om te kijken of ik ze niet meteen zou verpesten.
Het lukte, dus daarna besloot ik om er voor jullie foto’s van te maken.

Hier zie je dus mijn nieuwste paar voor ik ze ging schoonmaken.
DSC_0399

DSC_0400

DSC_0401

Met groene zeep en warm water maak je een sopje en m’n moeder deed dat me de eerste keer voor door met een garde wat uit de groene zeep te scheppen en daarna te mengen in het warme water, zodat het gaat schuimen, dus dat deed ik dit keer ook.DSC_0403

DSC_0404

Daarna ging ik met een schuursponsje in het sopje en wrong het helemaal uit, zodat het niet te nat was. Dan schrobde ik met de zachte(!!!) kant van het schuursponsje over de zool heen. Daarna heb ik de zool nog afgenomen met een stukje keukenrol en ben ik eventueel op een paar plekken nog een keer met het sopje eroverheen gegaan. Na het schoonmaken zagen ze er zo uit: DSC_0405

Dus nog donkerder dan ze al waren, haha. Als dat maar goed komt.

DSC_0406

DSC_0407

De volgende dag zagen ze er gelukkig zo uit! Een stuk lichter! Ze zullen nu niet meer zo snel plakkerig aanvoelen dan voorheen.DSC_0415

DSC_0416

DSC_0417

Nu hebben jullie gezien hoe ik mijn Birkenstocks heb schoon gemaakt, maar hoe maak jij ze schoon?

Laat het achter in de comments 🙂

Tot de volgende keer!
xx Eline

Een gedachte over “Vraag/How to – Hoe maak jij je Birkenstocks schoon?

Geef een reactie

