Vakantie Macedonië – Deel 2

Welkom bij Deel 2 van mijn vakantie in Macedonië met Stef. Heb je Deel 1 gemist? Kijk deze dan eerst even door op deze link te klikken :).

De dinsdag van de vakantie hadden we een Jeep safari geboekt en werden we om 08:00 al opgehaald. We reden eerst langs Ohrid, maar daar waren we de dag ervoor al geweest, dus dat hadden we al wel beetje gezien. Daarna haalden we een ander stel op en vrijwel direct daarna gingen we de berg op. Off road steil de berg omhoog.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Na een uur hobbelend naar boven te zijn gegaan kwamen we op deze plek uit. Super stil en er is echt niemand die je hier kan storen. Alleen wat koeien die wat geluid maken met hun grote bellen die ze om hebben.DSC_0955

Er stond een waterput.DSC_0963

Het paarse is wilde tijm en geen lavendel zoals wij eerst dachten, haha.DSC_0964DSC_0960DSC_0981DSC_0983DSC_0984

Er zaten ook veel vlinders en die kon je zo oppakken zei onze gids.DSC_0996

Kijk maar, haha.DSC_0001

Na we een tijdje hier waren geweest reden we weer verder de berg op. Op een gegeven moment kwamen we uit op deze uitkijkplek waar je het Prespameer kon zien.DSC_0009

En toen we weer een stukje terug reden, zagen we het gehele Ohrid meer! Ik kon het geheel niet op een gewone foto krijgen. DSC_0019

Dus heb ik een panorama foto gemaakt met mijn mobiel.Foto 28-07-15 11 06 50

DSC_0027 DSC_0031

Nadat we nog een paar paragliders hebben zien weggaan gingen we verder naar een plek waar we een heerlijke lunch hebben gehad.  DSC_0051

Er was een stroompje met bronwater en in een plasje zaten kikkertjes/padden.DSC_0049

En nog meer vlindertjes.  DSC_0074 DSC_0082

De jeep tour was echt super leuk en de gids sprak erg goed Engels en wist super veel te vertellen over de natuur en de dieren.  Hij was ook erg geïnteresseerd in Nederland, want er komen steeds meer Nederlandse toeristen en daar wilde hij wel meer over weten, haha.

Hier komen nog wat foto’s van en rondom het hotel:DSC_0103 DSC_0104 DSC_0106 DSC_0122

’s Avonds kochten we een keer een dit. We weten niet precies hoe het heet, maar we noemen het mini donuts haha. Het smaakt een beetje tussen een combinatie van oliebol, donut en churros ofzo. Erg lekker. Zo’n bakje was maar 30 Denar = €0,50.Foto 29-07-15 21 28 10

We zagen ook 2 zwanen met hun jongen.Foto 29-07-15 21 36 09

Wij bij de Drim rivier.Foto 30-07-15 19 31 52

Op vrijdag gingen we met een boot naar Sint Naum, een klooster. We gingen langs een paar plaatsjes om bij andere hotels nog mensen op te halen en we kwamen weer langs Ohrid, langs het St. Jovan kerkje.DSC_0160

We stopten ook nog bij de Bay of Bones. Dit stadje hebben ze helemaal onder water gevonden en weer opnieuw opgebouwd. DSC_0176

DSC_0181 DSC_0182 DSC_0193

En hier zie je de boot.DSC_0179

Helaas hadden we na deze stop geen plek meer boven op het dek en moesten we beneden binnen zitten. Van hieruit kon ik deze foto nog maken.DSC_0230

Aangekomen bij Sint Naum!DSC_0248

Er liepen pauwen rond.DSC_0252

Na we in Sint Naum waren geweest en wat uitleg hadden gehad, kregen we nog een lunch die inbegrepen was. Daarna hadden we nog een uur vrije tijd en kon je hier aan het water liggen of wat foto’s maken, zoals Stef en ik hebben gedaan.DSC_0255

Eendjes 🙂DSC_0266 DSC_0272

DSC_0283 DSC_0292 DSC_0296 DSC_0308 DSC_0313 DSC_0317

We spotten een eekhoorn die ging drinken. Na hij het klikje van mijn camera hoorde na deze foto was hij helaas weg 😦DSC_0326 DSC_0329 DSC_0338 DSC_0339

En toen was het weer tijd om terug te gaan met de boot. DSC_0362

Vrijdagavond, onze laatste avond in Struga, gingen we nog een keer bij ons favoriete restaurantje eten. We aten biefstuk met kaas, ei, friet en groenten en dat allemaal samen voor maar 1300 Denar = €21. DSCN2404

Daarna nog deze foto gemaakt van een cafeetje wat er super gezellig uitziet ’s avonds.DSCN2407

En de maan met lichtjes aan de andere kant van het meer.DSCN2416

En zaterdag was het alweer tijd om naar huis te vliegen! Wat hebben wij een fijne vakantie gehad! Lekker rustig aan gedaan en heerlijk gegeten bij verschillende restaurantjes voor super weinig geld! Je zou er op het eerste moment niet aan denken om naar Macedonië op vakantie te gaan, maar ik zou het zeker aanraden. Je kan er net zoveel doen als op bijvoorbeeld een van de Griekse eilanden. Er zijn genoeg excursies te boeken en er is zon in overvloed. Wil je nog meer weten over mijn ervaringen van Macedonië? Laat dan vooral een vraag achter in de comments :)!