Project Life – Wat is het nou?

Al een paar keer heb ik foto’s van mijn Project Life (PL) album voorbij laten komen. Project Life is wat het zegt: project van je leven. De foto’s die je de hele dag maakt met je telefoon en met je camera verdwijnen op de computer en op Facebook en zie je eigenlijk nooit meer terug. Door deze foto’s juist te laten afdrukken of zelf te printen zijn ze ook tastbaar.

6 #933

Wat is het nou precies?
Het is een soort fotoalbum van 12″x 12″ (30,5 x 30,5 cm) en daarin stop je plastic hoesjes (page protectors). De page protectors hebben allerlei indelingen. Zo heb je bijvoorbeeld 4 liggende foto’s of 4 staande foto’s (10×15 cm) met daartussen vakjes van 7,5 x 10 cm. In die vakjes kun je speciale Project Life kaartjes doen met leuke teksten en/of afbeeldingen/patronen. Ook kun je een foto bijvoorbeeld door de helft knippen en deze in 2 kleine vakjes naast elkaar doen. Maar je kunt natuurlijk ook je foto’s van te voren al kleiner laten afdrukken. Dit doe ik door in picasa 2 foto’s naast elkaar te plakken en hierdoor passen ze precies in zo’n klein vakje. Als je je foto’s en kaartjes in de page protectors hebt gedaan, kun je echt aan de slag! Nu kun je op de kaartjes tekst schrijven en je kunt overal stickers plakken, stempels stempelen en alles wat je kunt bedenken erbij doen. Ook kun je stukjes van foto’s afknippen en daarachter weer een leuk kaartje doen.

6 #925

De PL kaartjes zijn er in allerlei verschillende soorten kits. Een hele core kit bestaat uit meer dan 600 kaartjes en hier kun je een hele tijd mee vooruit. Ook kun je 1/2 of 1/5 deel van een core kit bestellen. Op die manier kun je verschillende soorten kits bestellen en heb je een beetje afwisseling. Niet alle kits zijn makkelijk te combineren, maar de meeste wel.

Mijn PL
Ik ben nu druk bezig met mijn album van dit jaar (2014) te maken. Zo ben ik op de computer alle foto’s uit te zoeken van mijn mobiel en camera. Deze foto’s plak ik allemaal in een Word document. In dat word document maak ik een tabel van de indeling van de page protectors. Op deze manier kan ik alle foto’s al in de tabel plakken, zodat ik weet dat het allemaal past. Zo weet ik dus ook of ik de foto’s op 10×15 cm of op 7,5×10 cm moet laten afdrukken. Dit doe ik meestal doordeweeks als ik op mijn kamer ben en als ik dan thuis ben dan kan ik alles ‘in het echt’ doen, haha.6 #926

Je kunt ervoor kiezen om al je foto’s in te delen per maand of per week. Ik heb niet elke week heel erg boeiende foto’s, dus ik PL per maand. Soms ga ik naar een concert of een dagje weg en dan maak je toch meer foto’s dan in een normale werkweek. Ik zoek per maand dus de leukste foto’s uit en laat die afdrukken 🙂

6 #9296 #927

Ook ben ik bezig met een album met alle kinderfoto’s van mezelf. Bij mijn opa en oma zaten deze in albums, maar m’n moeder heeft die er allemaal uit gehaald. Vroeger toen er alleen nog maar fotorolletjes waren toen liet m’n moeder alle foto’s dubbel afdrukken, zodat m’n opa en oma ze ook hadden. Deze dubbele foto’s ben ik nu dus in een PL album aan het doen 🙂 Ik zoek de leukste uit en heb hiervoor de kit Kraft gekocht, want die vond ik vrolijk en er wel goed bij passen.

Hieronder nog een paar van mijn pagina’s om je een indruk te geven van mijn album.6 #928

6 #931

6 #930

Zoals je ziet ben ik nog niet helemaal klaar met mijn album, haha oeps! Alle foto’s zitten er al wel in, dus het is nog een kwestie van de juiste kaartjes zoeken en versieren 🙂 6 #932

Als je nog vragen hebt over Project Life dan hoor ik het graag!

Tot de volgende keer!
xx Eline

Geef een reactie

