Review/New in – Instax camera!

Iedereen die mij kent, weet dat fotografie een van mijn grootste hobby’s is! Naast een spiegelreflex, compact en lomography camera kan een polaroid camera natuurlijk niet missen. HEMA heeft nu een erg leuke collectie Instax camera’s! Het is dus een soort polaroid camera, maar dan zijn de foto’s niet vierkant, maar van creditcard formaat. Je kan bij HEMA ook de foto’s bestellen en ze hebben allemaal leuke accesoires voor de foto’s, zoals stickers, blikken waar je de foto’s in kan bewaren en gewone albums speciaal voor de Instax foto’s!

6 #934

Deze camera had ik al best wel een tijdje op het oog, maar als student zonder bijbaantje kan je niet zomaar €59 uitgeven. Een paar weken geleden ging ik met papa shoppen en in plaats van een dure broek wilde ik wel deze camera hebben 🙂 Helaas waren bij de HEMA in Eindhoven en Valkenswaard geen Instax foto’s verkrijgbaar, dus die heb ik via de webshop van HEMA moeten bestellen. Het duurde dus nog een week voor ik de camera kon gebruiken! Duurt zóó lang! 😦

6 #937

Toen ik de foto’s had opgehaald en ze in mijn camera had gestopt kwam ik bij het volgende dilemma. Waar moet ik een foto van maken? De foto moet wel in 1x lukken anders is de foto verpest! Help!
Ik besloot om het eerste pakje foto’s als testfoto’s te gebruiken, dus het maakte niet zoveel uit als ze zouden mislukken. M’n broertje wilde wel model staan voor de allereerste foto. Bij de eerste foto die je maakt komt de voorkant van de zogenoemde cartridge (pakje foto’s) eruit. Dus de eerste foto was sowieso niet mislukt, haha! Daarna nog een poging gedaan en daarna maakte hij ook nog een foto van mij.

Hoe werkt de camera precies?
Het is echt een piece of cake, haha! Nadat je de cartridge met foto’s hebt ingeladen zoals beschreven op de verpakking en de batterijen erin hebt geplaatst, kun je beginnen! Je drukt op het knopje voorop de camera en dan komt de lens naar voren. Op de voorkant staan 5 icoontjes: een huisje, wolkje, 2 zonnetjes en Hi key. De camera laat zelf zien op welke stand je hem het beste kan zetten, want daar gaat dan een lichtje branden. Wil je de foto lichter hebben? Zet hem dan een standje lager door bijvoorbeeld het wolkje te gebruiken in plaats van het zonnetje.

6 #936

Tommy is altijd mijn fotomodel, dus die moest natuurlijk ook op de foto. Helaas was het buiten niet zo’n mooi weer en wilde een foto maken zonder flits.
De week erna was het wel mooi weer, dus toen was Tommy de pineut!
Zodra je ook maar een beetje op het knopje drukt, wordt meteen de foto genomen, dus bij de eerste foto kijkt hij nog de verkeerde kant op, maar de 2e foto vind ik erg leuk geworden!

6 #938

Met Pasen was ik bij Stef en toen had ik mijn camera ook meegenomen en daar maakte ik een foto van Rex en Stef maakte nog een foto van mij toen we met Tommy gingen wandelen en we hebben een foto gemaakt op Anne’s verjaardag! 🙂
Bij de Facebookgroep van Project Life zijn verschillende mensen die deze camera ook hebben. Er was laatst een topic over en er zijn ook selfie opzetstukjes. Zo kun je ook Instax selfies maken!

De foto’s die ik tot nu toe hebt gemaakt zijn geen van allen echt mislukt. Ze zijn zelfs allemaal best leuk geworden! Mijn angst voor mislukte foto’s is hierbij dus ook wel gedaald, haha. De kwaliteit van de foto’s is ook beter dan ik had verwacht! De foto van de foto’s die ik hierboven heb staan is niet zo scherp, want had de foto buiten gemaakt, maar ‘in het echt’ zien ze er prima uit!

Ben je nu ook enthousiast geworden over de Instax camera? Het is best wel een dure vorm van foto’s maken, maar je foto is meteen klaar! De foto’s kosten nu €12 per doosje bij HEMA en dan krijg je 20 foto’s. Je komt dan uit op €0,60 per foto. De camera vind relatief niet duur. Wat ook nog erg leuk is, is dat de camera in 5 verschillende kleuren verkrijgbaar is! Wit, Zwart, Blauw, Roze en Geel! Ik vond zelf de blauwe het leukste.
Wat wel jammer is dat is dat de foto’s bijna niet in de winkel verkrijgbaar zijn en dat ze op de website van HEMA heel erg vaak uitverkocht zijn! Dus ik pak elke keer mijn kans als ze weer leverbaar zijn, haha!

Wat vindt jij van deze Instax camera?

Tot de volgende keer!
xx Eline

Een gedachte over “Review/New in – Instax camera!

Geef een reactie

