TAG – De musical TAG

Het is al een tijdje geleden dat ik een TAG heb geplaatst, maar hier komt de musical TAG! Deze heb ik overgenomen van m’n vriendinnetje Ilona van Memoryloon. Officieel komt de TAG van Fotografille.

Welke musicals heb je gezien?
The Lion King, The Wiz, Fame, Footloose, Tarzan, Les Miserables, Wicked, Joseph and the amazing technicolor dreamcoat, Zorro, Mary Poppins, Ciske de Rat en Evita.

Wat was de eerste musical die je zag?
De allereerste musical die ik heb gezien was the Lion King.

Welke musical heb je als laatste gezien?
Wicked is de laatste musical die ik heb gezien. Dit was in Scheveningen. Helaas hadden we Willemijn Verkaik niet als Elpheba, maar Renée van Wegberg die het overigens ook erg goed deed! Als Glinda hadden we Chantal Janzen en als Fiyero hadden we Jim Bakkum! Super leuk hoe Chantal speelt en als er iets fout gaat dan maakt ze er meteen weer iets leuks van!

Wie is je favoriete musicalacteur en actrice?
Ik heb niet echt een favoriete musicalacteur of actrice. Wel heb ik een er een paar die ik erg goed vind, zoals Chantal Janzen, Carlo Boshard, Pia Douwes, Simone Kleinsma, Kim-Lian van der Meij, René van Kooten, Willemijn Verkaik, Freek Bartels, Stanley Burleson en Jim en Jamai, haha.

Welke acteur of actrice hoef je niet perse in een musical te zien?
Er is eigenlijk niemand die ik niet een een musical hoef te zien. Er is geen musical acteur of actrice die ik het niet gun. Iedereen heeft zo wel een rol die geschikt is voor hem of haar.

Welke musical heeft je het meeste verrast?
The Wiz vond ik echt super leuk, omdat we op de 2e rij zaten! Dan kan je de spelers bijna aanraken en dat was wel echt super gaaf!

Welke musical vond je tegenvallen?
Er is niet echt een musical die ik vond tegenvallen. Zo ben ik naar Fame, Footloose en Evita geweest waar het verhaal eigenlijk allemaal niet zo heel spectaculair van is en welke rondtrekken door het hele land. Van deze musicals is het decor daarom niet zo heel spectaculair en bijvoorbeeld niet zo mooi als de musicals die in Scheveningen uitgevoerd worden.

Heb je een musical meerdere keren gezien?
Nee, ik ben nog nooit meerdere keren naar een musical geweest, omdat het gewoon best wel duur is. De musical die ik nog wel een keer had willen zien dat is Tarzan, omdat dat zo’n mooie musical was met het decor en alle aankleding!

Wat is je favoriete musicalnummer en CD?
Dat is echt heel erg moeilijk om te kiezen. Van bijna alle musicals waar we zijn geweest hebben we wel een CD van. De muziek van Tarzan is erg mooi, maar ik heb ook de CD’s van Footloose en Fame dolgedraaid toen ik er net naartoe was geweest. Verder ben ik de liedjes van Les Miserables later pas mooi gaan vinden, omdat ik toen ik bij de musical zelf was nog niet zoveel mee had.

Van welke musical baal je dat je hem niet hebt gezien?
Ik was wel graag naar Sister Act gegaan, omdat ik die films ook al vaak heb gezien en het leek me wel leuk om de musical versie ervan te zien. Daarnaast zou ik ook nog wel naar Moeder ik wil bij de Revue willen gaan en naar DreamGirls. Ook zou ik nog naar Soldaat van Oranje willen.

Naar welke musical kijk je uit?
Ik zou heel graag nog een keer Cats willen zien! Deze musical heb ik vroeger helemaal dolgedraaid op videoband. Ik vond die musical echt superleuk om te kijken en wil deze graag nog een keer in het echt zien. Ik wil hem dan wel in het Engels zien denk ik, maar als hij naar Nederland komt dan vind ik dat ook niet erg, haha!

Wat zijn je vijf favoriete musicals?
1. Tarzan
2. Wicked
3. Les Misarables
4. The Wiz
5. Joseph and the amazing technicolor dreamcoat

Dit was de TAG weer!
Wat is jou favoriete musical?

Tot de volgende keer!
xx Eline

6 gedachten over “TAG – De musical TAG

  1. caroliendegraaf

    Ooh ik houd van deze tag! Die staat bij mij ook te wachten om ingevuld te worden! Ik houd van musicals, en wat jammer dat je willemijn verkaik niet gezien hebt als elphaba! Ze was zooo goed! Ik heb alle wissels gezien (ben 3x geweest, 2x gratis kaarten gewonnen). Ik ben ook nog naar Jersey boys geweest, was ook erg mooi!

    Like

      1. caroliendegraaf

        Ja ik heb 1x mee gedaan aan de zing actie op Facebook van wicked, en was eerste geworden (kreeg ik 2 eerste rangs kaarten), en heb net voor de 2e kaarten gratis actie toen mijn kaarten aangeschaft, en kreeg dus toen ook 2 kaartjes gratis. Dus tja toen ben ik 3x geweest! Erg leuk om de verschillen te zien in spelers! Renee en Willemijn verschilde heel erg, dus was blij dat ik beide heb gezien! Net zoals ferry doedens en jim bakkum, die waren beide echt geweldig! Ja leuk om die verschillen te zien bij dezelfde voorstelling! xx

        Like

      2. elineelshof Berichtauteur

        Haha wow echt geluk! Als ik kaartjes had gewonnen dan was ik zeker ook nog een keer gegaan, want Wicked was echt super! Lijkt me inderdaad ook leuk om de verschillende acteurs te zien 🙂 xx

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

