De Haakathon

Zoals jullie in mijn vorige post hebben gezien, heb ik zondag meegedaan aan de haakathon! Een haak marathon dus!
Jan Kruis, de geestelijk vader van de Rode Kater uit Jan, Jans en de Kinderen, is ambassadeur van de Leprastichting. Hij tekende twee avonturen waarin de bekende stripfamilie in aanraking komt met leprapatiënten, om aandacht te vragen voor deze verminkende vergeten ziekte. [bron]
Daarom heeft DenDennis een patroon ontworpen van de rode kater!
Als je mee wilden doen met haakathon moest je ook sponsors zoeken. Daarvoor heb ik deze pagina aangemaakt. Die sponsoren heb ik 2 gevonden, haha.

Zondag was het dan zover! Christel en ik gingen naar Amsterdam om van 10:00 tot 17:00 rode katers te gaan haken. Om 11:15 had ik de eerste al af!
IMG_8587
Even met Dennis op de foto!

Er werd ook een heerlijke lunch verzorgd en we kregen de hele dag thee, koffie of fris. Helaas waren we zo hard bezig met haken dat we dat nog wel eens vergaten, haha.
Ondertussen werd er veel gekletst en gehaakt en het was erg gezellig!

Toen het bijna 5 uur was maakten we nog een leuke groepsfoto met alle katers die af waren!
IMG_8582

Zo grappig om te zien dat we allemaal hetzelfde materiaal en hetzelfde patroon hebben gebruikt en dat de rode katers er dan allemaal zo verschillend uit zien!

Uiteindelijk heb ik zelf 3,5 kater gehaakt. De rode katers kun je kopen via de webshop van de leprastichting. Klik hier. Je kan ook via mij of Christel een rode kater bemachtigen! Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is €10 overmaken aan de leprastichting! Dit kan je hier doen. Laat wel even weten aan mij dat je de rode kater wil hebben of dat je gewoon €10 doneert!

Deze dag was echt super goed georganiseerd en super gezellig! Met de volgende haakathon doe ik zeker weer mee! Hopelijk is het dan wel iets dichter bij huis, haha!

Tot de volgende keer!
xx Eline

Een gedachte over “De Haakathon

Geef een reactie

