Reizen met de trein

Als student reis je best wel vaak met de trein of met de bus.
Sommigen gaan wel elke dag met de trein en anderen hebben het geluk om naar school te kunnen fietsen. Ik ga elk weekend met de trein van Eindhoven naar Utrecht en terug. In die 3,5 jaar heb ik wel wat rare dingen meegemaakt met de NS.

Zo is ook vaak de bingokaart langsgekomen op Facebook.
bingoo
Nu ik die zo bekijk heb ik volgens mij bijna alles wel eens meegemaakt.

Pas geleden was er een persoon aangereden en daardoor was er een tekort aan materieel.

Ook heb ik een keer een trein gehad die niet reed of vertraging had door een andere gestrande trein. Verschillende storingen, zoals seinstoringen, overwegstoringen, mensen bij het spoor, schapen bij het spoor, herstelwerkzaamheden, koperdiefstal. Gelukkig heb ik nog nooit in een trein gezeten die een persoon echt aanrijdt, want dat lijkt me erg akelig.

Laatst heb ik ook meegemaakt dat een machinist kwijt was. We hebben toen echt minstens een kwartier in ’s Hertogenbosch stil moeten staan, omdat er niemand was. Er werd elke paar minuten omgeroepen hoe ver ze waren en je had de volgende berichten: “We wachten nog even op de machinist”. “De machinist is kwijt. Nog eventjes geduld alstublieft”. “Er is een andere machinist gevonden die bereidt is om de trein te rijden.” “De machinist is terecht! Hij is al in Utrecht”. O my god… goede communicatie..

Zoals jullie weten is een van mijn grootste hobby’s haken. Haken doe ik dus ook in de trein, want je zit anders toch maar op je telefoon of muziek te luisteren. Muziekluisteren en haken kan tegelijk! 🙂 Op een dag zat ik met 3 andere vrouwen in zo’n 4 zitje en daar zat een oudere vrouw bij die druk op haar smartphone bezig was. Ondertussen zat ik te haken.. Dus de vrouw naast mij zegt: “Dit is nou net de omgekeerde wereld.” en dat was het ook haha. Alleen daarna bleek dat de oudere vrouw zelf ook haakte en net zoals ik patronen van internet op de telefoon zette.

Wat ik ook heel erg irritant vind is dat sommige mensen op bijvoorbeeld Utrecht centraal super langzaam lopen en dat andere mensen gewoon moeten rennen voor de trein. Zo heb ik dus wel eens mensen aangereden met mijn koffer. Sorry! Mensen worden altijd meteen heel erg boos, maar ik doe het ook niet expres en ik zeg altijd sorry..

Dit probleem heb ik ook altijd, maar dan met haken:IMG_5379-0.JPG

 Hebben jullie ook weleens reis problemen?

Tot de volgende keer!
xx Eline

Geef een reactie

