http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=vRlnb-O_U8trAM&tbnid=z122C1guJPsEgM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FOoglijdersgasthuis_(Utrecht)&ei=F1r8U6TRNNOa0QWo34CoAQ&bvm=bv.73612305,d.bGQ&psig=AFQjCNHQ6OJiRNDZfi1pTyfgHN70vNRHRQ&ust=1409133456972865

School story TAG

De tag van vandaag is de School story TAG. De meeste scholen zijn alweer begonnen en daarom vond ik deze wel toepasselijk. Zelf hoef ik 1 september pas weer naar school. Hier komt ie!

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben 21 en studeer Life Sciences aan de Hogeschool Utrecht.

Welk niveau(s) heb je gedaan?
Toen ik naar de middelbare school ging, ging ik naar de HAVO/VWO klas. In het 2e jaar kwam ik op het gymnasium. Na 3 gymnasium moest ik terug naar 4 HAVO. Toen heb ik in 2010 mijn HAVO diploma gehaald en ben ik daarna weer teruggegaan naar VWO. Helaas ging dat niet zo goed als ik had verwacht, dus ging ik toch maar een HBO studie doen. En nu ben ik 4e jaars Life Sciences student.

Vind je school leuk?
De school waar ik nu op zit vind ik heel erg leuk! De middelbare school vond ik minder leuk, omdat ik dan vakken kreeg die ik helemaal niet leuk vond. Nu ik heb kunnen kiezen wat ik leuk vind om te studeren, is school veel leuker! Dus zit je op de middelbare school en vind je het niet leuk? Wacht maar af tot je gaat studeren 🙂

Wat vind je het leukste vak op school?
Al mijn vakken op school hebben te maken met biologie, maar hebben allemaal een specifiek vak weer binnen de biologie. Als je naar de middelbare school kijkt dan zou ik dus biologie kiezen. Bij mijn HBO opleiding heb ik alle vakken al gehad en ik denk dat ik het praktijk gedeelte met opereren het allerleukste vind 🙂

Wat vind je het stomste vak op school?
Het stomste vak op school vind ik statistiek.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Als ik om 9 uur op school moet zijn dan pak ik de bus van 8:10, dus dan sta ik rond half 8 op.

Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Meestal met de bus. De bus stopt voor mijn kamer ongeveer en rijdt rechtstreeks door naar mijn school, dus dat is super handig! Als het heel erg mooi weer is dan ga ik met de fiets. Met de bus en met de fiets is ongeveer even lang. Als je op de terugweg lang op de bus moet wachten dan is de fiets uiteraard veel sneller.
IMG_0170
Fiets fiets.

IMG_1592
De straat van mijn school.

Wat voor schooltas gebruik je?
Ik gebruik nog steeds mijn Eastpak rugzak van de middelbare school. Af en toe heb ik een periode dat ik een andere tas meeneem, maar de laatste tijd is het gewoon mijn Eastpak.

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Ik neem eigenlijk geen make-up mee naar school. Wel heb ik altijd deo bij me en handcrème.

Wat voor agenda had je vroeger?
Ik heb in de 1e en 2e klas de agenda’s van ‘Hoe overleef ik?’ gehad. In de 3e en 4e klas die van Brunotti en daarna maakte het met niet zoveel meer uit. Ik heb nu wel een agenda, maar die gebruik ik bijna niet.. Zou ik wel moeten doen..

Wat deed je als de les saai was?
Rare verhaaltjes schrijven met een vriendin in onze agenda’s of gewoon tekenen in je schrift.

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Ik moet nog studeren t/m volgend jaar december sowieso. Daarna ben ik Zoölogisch analist. Wat mijn opleiding precies inhoudt komt nog een keer later op mijn blog!

Neem deze TAG gerust over!

Tot de volgende keer!
xx Eline

Foto’s @Eline’s mobiel.
Uitgelichte afbeelding bron

Geef een reactie

