Welke camera gaat het worden?

Deze vraag heb ik vaak gehad naar aanleiding wat ik in dit artikel zei. Ik twijfel tussen de Nikon coolpix L830 en de P600. Ook heb ik gekeken naar de spiegelreflex van Nikon: de D5200. Zelf heb ik al de D3000, maar daar kan ik zoals eerder gezegd niet mee filmen helaas en het is een beginnerscamera.

Op de site van Nikon Nederland heb ik 6 camera’s aangeklikt welke mij qua uiterlijk geschikt leken. Deze 6 camera’s heb ik vergeleken wat een optie is op de site. Deze camera’s zijn allemaal uit de Nikon Coolpix reeks: P530, P600, L830, P520, L320, L820. Zoals je ziet zijn de P530 en de L830 de opvolgers van de P520 en L820. Deze 2 leken me dan het minst geschikt.

camera's 1

camera's 2

De enige verschillen die ik belangrijk vind zijn:
– Het kantelbaar scherm. Dit hebben de P600 en de P520
– De enige camera met WiFi is de P600.
– Batterij: de P520, P530 en P600 hebben een Li-ionaccu die wordt meegeleverd en die je dus gewoon kunt opladen. De andere 3 camera’s hebben ‘gewoon’ 4 AA batterijen nodig.. Dit vind ik aan de ene kant irritant, want je weet niet welke batterijen goed zijn. Aan de andere kant kun je wel veel extra batterijen meenemen als je weggaat, maar van zo’n accu heb je er maar 1.
– De P520 heeft als enige 18 mp terwijl de rest 16 mp heeft. (dit zijn er al meer dan mijn SRL die er maar 10 heeft..)

Ik denk toch dat de keuze uitgaat naar de P600, want WiFi in een camera wordt wel iets van de toekomst. Het kantelbare scherm is ook erg handig aangezien ik filmpjes wil gaan opnemen.

Donderdagmiddag ben ik naar Eindhoven geweest met m’n moeder om te shoppen en natuurlijk ging ik even langs Media Markt. Daar kon ik deze camera’s even van dichterbij bekijken. De P600 en P530 lijken echt precies op elkaar, behalve dat de P530 geen kantelbaar scherm heeft. Voor de rest zijn ze qua uiterlijk precies hetzelfde.

De P530 komt uit op zo’n €320 en de P600 op €390, dus voor €70 meer heb ik WiFi, een kantelbaar scherm en kan ik verder inzoomen (40 en 60x geloof ik). Dus de keuze is gemaakt..
De Nikon Coolpix P600!! Nu nog even wachten tot ik mijn geld krijg en dan kan ik hem bestellen 🙂

Wat vinden jullie ervan?

Tot de volgende keer!

xx Eline

Een gedachte over “Welke camera gaat het worden?

  1. Ilona

    Ik denk dat het een goede keuze is! Voor filmen is het zeker handig als je je scherm kunt kantelen, vooral als je jezelf wilt gaan filmen met bijvoorbeeld vloggen (en selfies natuurlijk). Wifi heb ik zelf nog nooit gehad op mijn fototoestel dus ik weet niet of dat handig is, maar vast wel, haha!

    Like

Geef een reactie

