Hoooi daar ben ik weer!

Hallo allemaal,

Ik ben er weer.
Mijn laatste post was alweer veel te lang geleden en dat heeft verschillende redenen.
Allereerst was mijn toetsenbord van mijn laptop kapot, waardoor ik de hele tijd moeilijk moest doen met een extern toetsenbord en daardoor had ik al snel geen zin meer om de laptop op te starten.
Verder had ik snel daarna tentamens en die moest en zou ik halen.
Ik heb er ook 3 van de 4 gehaald, dus ik ben al zeer tevreden.

Het is nu zomervakantie en ondertusen ben ik al 8 dagen naar Mallorca geweest, 4 dagen naar Rome en ook nog een paar daagjes naar de Ardennen.
Verder werk ik nu veel bij CenterParcs de Kempervennen in de keuken en als ik vrij ben ga ik meestal iets leuks doen, dus niet veel tijd voor de laptop.

Máár ik wil gewoon zoveel mogelijk gaan bloggen, want dat vind ik super leuk om te doen.
Ik lees ook veel blogs van anderen en daardoor wil ik het zelf alleen maar meer gaan doen.

Deze vakantie ben ik zoals ik al zei veel aan het werken en ik ben aan het sparen voor een camera.
Maandag was ik vrij en toen heb ik heel internet afgezocht naar welke camera ik het beste kan kopen.
Zelf heb ik al een spiegelreflex, Nikon D3000, deze heb ik gekregen toen ik geslaagd was voor de HAVO, dus dat is al 4 jaar geleden.
Als ik naar een concert ga of als ik ergens heen ga waar een spiegelreflex niet toegestaan is of niet handig is om mee te nemen, dan heb ik verder geen camera. Met mijn Nikon D3000 kan ik ook niet filmen, dus dat vind ik ook aan de ene kant wel jammer. Een spiegelreflex koop je natuurlijk om goede foto’s mee te maken en de eerste prioriteit is niet dat de camera ook een film functie heeft.
Tegenwoordig hebben volgens mij alle spiegelreflex camera’s wel een film functie, maar de mijne had dat dus nog niet.
De camera die ik zocht/zoek moet dus een film functie hebben waar ik ook bijvoorbeeld YouTube filmpjes mee kan maken. De camera moet ook niet een ‘gewone’ compact camera zijn, omdat ik wel een camera wil die op een spiegelreflex lijkt. Het gaat me hierbij om de uitstraling van de camera.
Ik kwam op de Nikon Coolpix L830 uit die volgens de reviews een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en ook goede video’s maakt. Hij is niet zoals de Nikon Coolpix P600 die eigenlijk een spiegelreflex is zonder verwisselbare lenzen (qua instellingen). De P600 heeft ook een kantelbaar scherm zodat je jezelf kunt zien als je aan het filmen bent. Dat is wel erg handig.

nikon-coolpix-p600-black-08nikon-coolpix-p600-hero-bannerNikon-Coolpix-P600-P530-S9700-Superzoom-Cameras-Unveiled-424836-5De p600.

Nikon Coolpix L830 paarsNikon Coolpix L830Nikon-Coolpix-L830-rood

De L830 in verschillende kleuren.

De L830 is een ‘gewone’ compactcamera die er wat luxer uit ziet. De P600 kost rond de 370 euro terwijl ik de L830 voor €189 heb gevonden.  Zoals je ziet lijken ze qua uiterlijk erg veel op elkaar en beide modellen zijn er in zowel zwart, rood als paars.
Mijn wens is ook nog steeds om een nieuwe spiegelreflex te kopen, maar dan een hele goede zoals de Nikon D600 (€1670 voor alleen de body..). Zo rijk ben ik dus nog niet, haha.

Zodra ik deze camera heb (dat is als ik genoeg bij elkaar gespaard heb) dan wil ik ook filmpjes opnemen met tutorials over haken, misschien nog wat loomen en leuke DIY’s. Als ik het filmen dan echt heel erg leuk vind en skills krijg in video’s editen dan kan ik misschien ook gaan vloggen.
Zoals jullie zien heb ik veel ideeën, maar moet ik een goede indeling gaan maken van wanneer ik wat doe. Dus dat is wat ik ga doen!
Mijn vriendinnetje Ilona is ook sinds kort aan het bloggen en haar artikelen zijn erg leuk. Als je een kijkje wilt nemen op haar blog klik dan hier.

En ik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik overgestapt ben naar WordPress! Als je al op wordpress kijkt dan is dat natuurlijk wel logisch, maar ik zet dit artikel ook op blogspot.
Mijn webshop is ook gemaakt met WordPress en ik vind dit persoonlijk fijner werken dan blogspot, dus wilde mijn blog ook daarheen verplaatsen.
Misschien komt er ooit nog een its-me-eline.com of .nl maar dat ligt allemaal aan mijn lezers ;).

Morgen komt er een tag online die ik over heb genomen van Ilona 🙂

Tot de volgende keer!
xx Eline

3 gedachten over “Hoooi daar ben ik weer!

  1. Ilona

    Leuk dat je weer blogt! 🙂 De p600 lijkt mij super handig met een kantelbaar scherm, goed voor selfies haha. Mag je die wel meenemen naar concerten? Want hij lijkt nog best veel op een spiegelreflex. Ook een leuk idee om te gaan vloggen met tutorials 🙂

    Like

  2. Pingback: Welke camera gaat het worden? | It's me Eline

Geef een reactie

