My product: Mijn haaknaalden

Dit keer in mijn product, mijn haaknaalden.
Bijna 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met haken en had een haakpakketje van Sinterklaas gekregen met een haaknaald erin. Dat is zo’n haaknaald met een plat stukje in het midden waar ik snel kramp van kreeg.
 Zie hieronder.

Daarna heb ik snel mijn Clover Soft Touch haaknaald gekocht van 2,5 mm.
Deze haken heel erg fijn en krijg je geen kramp van.
Wel als je de hele dag aan het haken bent natuurlijk! 

Aan wat ik eerst haakte, had ik aan die 2,5 mm haaknaald genoeg.
Al snel had ik een 4 mm nodig.
Pasgeleden kwam ik erachter dat ze bij Echtstudio.nl 4 haaknaalden voor 14,50 verkochten. Normaal kosten ze 4,95 per stuk.
Maar nu dus de vraag welke maten?
Doordat ik ooit patronen tegenkwam met 3 mm, heb ik die genomen.
Ook wilde ik kleine dingen gaan haken met heel dun draad, dus daar heb ik die 1,5 mm voor gekozen.
Daarna had ik niet meer zoveel eisen, dus heb een 5 en 6 mm genomen voor het geval dat ik die ooit ga nodig hebben.
Nu denk ik dat ik beter een 3,5 mm had kunnen nemen, maar dat doen we de volgende keer weer.

Hieronder de haaknaalden waarop de diktes zichtbaar zijn.


Welke haaknaalden gebruik jij?
Tot de volgende keer!
xx Eline

Geef een reactie

