Een ander gezicht, maar ik heb beter zicht.

Het was me nog nooit eerder opgevallen totdat ik een paar weken geleden in de trein zat. Ik wilde even op het tv’tje kijken waar de reisinformatie op staat en die tv hing achter me. Ik kijk om tussen de stoelen door en de letters zijn wazig. Dus ik denk huhh.. even met m’n andere oog kijken.. Met het andere oog zag ik wel scherp. Daarna ging ik erop letten en inderdaad..

Met mijn rechteroog zag ik wazig in de verte.

Vorige week zat ik op de bank en was ik m’n ogen aan het vergelijken en toen zei ik tegen mijn moeder van: ja ik zie toch echt niet scherp met dat ene oog.
De volgende dag maar even langs de opticien om te kijken of ik echt niet goed zag. Daar aangekomen moest ik zo’n ogentest doen met letters oplezen en of de rondjes mooi rond waren in een lichtje etc. Die letters kende ik na 2x uit mijn hoofd, maar met de goede sterkte zag ik ze inderdaad beter. Toen bleek dus dat ik wel een bril nodig had.

Vervolgens kwam het volgende probleem: een bril uitzoeken. Het idee dat ik een bril moest gaan dragen was gewoon al raar en dan moest ik ook nog een leuke uitzoeken. Na onderhand de hele winkel op te hebben gehad, heb ik er toch een uit kunnen zoeken.

Gisteren, nog geen week later, kreeg ik een mailtje met de mededeling dat mijn bril opgehaald kon worden. Jeej. 
Ik heb -1,5 cilinder, dus ik zie nu alles scheef. Beetje eng om de trap op te lopen en gewoon op straat. De tafel is ook scheef, haha. Als er iets op ligt dan denk ik van dat moet er zo afvallen, want de tafel staat scheef. 
Maar het belangrijkste is dat ik nu alles weer scherp kan zien 🙂 

Wat vinden jullie ervan? 🙂

Tot de volgende keer
xx Eline

Een gedachte over “Een ander gezicht, maar ik heb beter zicht.

Geef een reactie

