Update. Waar is Eline nou?

En toen was het alweer 2 maanden geleden dat ik een artikel geschreven heb. Ja, waarom?
Na de kerstvakantie had ik meteen tentamenweek, dus ben voor de vakantie al begonnen met leren. In de vakantie heb ik geleerd.. en de week daarna en daarna en daarna..
Kort samengevat ben ik dus zo’n 1,5 maand bezig geweest met leren en heb maar 1 tentamen gehaald. Het tentamen dat ik heb gehaald is wel de belangrijkste. Als ik dat tentamen niet had gehaald,
dan had ik alle gastlessen opnieuw moeten volgen, een hele grote opdracht opnieuw moeten doen en natuurlijk het tentamen nog een keer maken. 
Bij mijn opleiding is het zo dat als je het tentamen niet haalt, je het sinds dit jaar nog maar 1 keer mag herkansen. Dat mag een blok later of een semester later (ligt aan het vak) en dan mag je zelf kiezen of je het nog een keer volgt of het zelfstandig leert, maar bij dit ene vak waren alle lessen verplicht.
Het vak dat ik dus heb gehaald heet proefdierkunde. In die lessen heb ik zowel gastdocenten als docenten van school gehad die iets vertelden over alle aspecten van dierproeven. Zo kwam er iemand van de dierenbescherming en een inspecteur die bij dierproeflabs langs gaat en controleert of alles volgens de regels gebeurt.
Proefdierkunde moet je halen om op stage te mogen. Verder mag je dan maximaal 10 studiepunten missen, maar ik mis er ietsje meer, dus doe nu een keuzeblok. Hierover later meer.

Verder heb ik in de afgelopen 2 maanden natuurlijk ook kerst en oud en nieuw gevierd. 
Ook heb ik iets gedaan wat wel in de krant mag. Ik ben namelijk na letterlijk 3 jaar en 1 maand weer bij de tandarts geweest. De week na de tentamens had ik een projectweek waarin je je project kunt afmaken, maar aangezien ik geen project meer had (alleen een interview), had ik die week zo goed als vrij. In die week had ik dus tijd om naar de tandarts te gaan, maar aangezien ik alleen die week vrij had, wilde ik dat als ik een gaatje had dat dat meteen gevuld werd enzo.
Dus ik kom aan bij de tandarts en natuurlijk heb ik gaatjes.. 
Het waren er 2 aan de rechterkant en 1 aan de linkerkant. Nouja prima, vul ze maar dan. De tandarts had me alleen zo lang gemist, dat ie vond dat ik nog maar een keer terug mocht komen. Ook vond ie dat mijn verstandskies (die volgens mij al een jaar half doorgekomen was en verder niet doorkwam) eruit moest. Dat heb ik geweten..
De week na mijn hertentamens kon ik dus terugkomen om aan de linkerkant 1 gaatje te laten vullen en die kies eruit te laten trekken.
Bij kiezen trekken had ik me toch iets anders voorgesteld dan hoe het ging.
De tandarts zei: “Ja, je kan die kies er gewoon uit duwen”. Dus ik dacht: Ja je maakt een grapje. Maar nee.. hij ging letterlijk die kies er met een soort ijzeren pin eruit duwen. Het deed geen pijn, omdat ik was verdoofd, maar hij duwde echt met geweld alle kanten op. Ondertussen hoorde ik het een paar keer kraken en dacht van owjee dalijk valt heel mijn gebit eruit.
Nadat er nog een extra assistent was ingeroepen om een extra tang te halen, was die kies er uiteindelijk uit.
 Het bloedde en ik kreeg er een gaasje op en ik kreeg er een extra mee voor het geval het bloeden niet ophield.
De volgende dag had ik een enorme dikke wang en de dag later werd het nog dikker. Vervolgens werd het blauw, geel en groen, maar de pijn ging maar niet weg na de zwelling weg was. Toen kwam ik erachter dat mijn ‘gat’ waar mijn kies zat was ontstoken. Super fijn dus weer. 
En denk je dat ik zin had om weer terug te gaan naar die beul… nee natuurlijk niet.
Dus ben ik naar de apotheek gegaan om een mondspoeling te halen en nu is de ontsteking zo goed als weg. In de bijsluiter stond waar de mondspoeling o.a. voor was: – ter voorkoming van tandheelkundige en mondchirurgische ingrepen. De tandarts had me deze spoeling dus meteen voor moeten schrijven of in ieder geval aan moeten raden. Het was mijn eerste kies de getrokken werd, dus ik had dit niet van tevoren kunnen weten. Dus als je een kies getrokken krijgt, koop mondspoeling!! 

Verder ben ik bezig geweest met mijn levenslange project, namelijk mijn kamer opruimen. Ik heb 1 grote kast van de ene kant van de kamer naar de andere kant en dan zo’n 50 cm diep en van de grond tot het plafond, dus daar kan veel in. Daar zít dus ook veel in. Verder heb ik nog een paar kastjes met troep en een groot bureau dat helemaal vol staat, dus ik kan even vooruit.

Ook ben ik bezig met een paar haak projectjes, maar hierover later allemaal meer!

Verder ga ik mijn haak dingen en blog inspiraties opschrijven in een handig notitieboekje, zodat ik alles makkelijker bij kan houden.
 Dit ga je binnenkort allemaal zien op mijn blog.

Tot de volgende keer.
xx Eline

Geef een reactie

