30 seconds to mars concert!

Dinsdag 12-11-13 was het dan eindelijk zo ver! 30 seconds to mars in de Ziggodome in Amsterdam!

Natuurlijk heb ik foto’s gemaakt. Heb dit wel met m’n iPhone gedaan, omdat ik mijn spiegelreflex natuurlijk niet mee mag nemen en m’n iPhone werkt beter dan zo’n kleine compactcamera die ik heb.

Ik had officieel school tot 5, maar was gelukkig eerder klaar. Toen had ik met Richel afgesproken op Utrecht Centraal en daar gingen we even langs Julia’s pasta en al onze schoolspullen in een kluisje stoppen, omdat het meeste niet mee naar binnen mag. Allebei met een klein tasje en Julia’s pasta gingen we op naar Amsterdam. Toen moesten we even een beetje de weg zoeken, omdat we allebei nog nooit bij de Ziggodome waren geweest. Wel in de HMH, maar we hadden het snel gevonden. 
Daar aangekomen, bleek de rij nog niet zo erg lang te zijn, terwijl we er rond kwart voor 6 waren en de deuren om half 7 al open gingen.
Snel werd de rij langer, dus hadden we geluk.

 Eenmaal binnen aangekomen, gingen we rustig onze spullen in een kluisje doen (dat hadden we eerder moeten weten..) daarna kijken of er leuke shirts waren en wat drinken. We zijn niet meer zo’n fanatiekelingen als we vroeger waren, haha. Aangekomen in de zaal, die niet zo extreem groot was als we hadden verwacht na het zien van de EMA’s, stond de zaal nog niet zo heel erg vol.
We stonden op een goede afstand vonden we zelf.

Toen begon het voorprogramma You me at six. 

Ik kende de liedjes niet, maar volgens Richel heb ik er ooit iets over gezegd en laten horen, maar dat weet ik niet meer. Ze waren wel leuk en komen in maart naar de Melkweg in Amsterdam. Misschien gaan we er wel weer heen.
Richel en ik hebben tijdens pinkpop geleerd om met een mosh pit om te gaan. Dus we waren meteen voorbereid toen de zanger zei dat we dat moesten doen. Wij zaten eerst, gelukkig, nog niet in de mosh pit, maar snel daarna wel en wij duwen ons een weg naar voren toe. Dat lukte aardig, maar nadat het lied afgelopen was, stonden we nog super erg geplet tussen iedereen en dat was bij pinkpop niet. Dit was echt niet chill, maar na zo’n 10 minuten hadden we weer ruimte om te ademen én stonden we vet dichtbij!
 
Na het voorprogramma weg was, moest het hele podium omgebouwd worden voor 30stm! Toen hing er de hele tijd dit doek, waar iedereen fanatiek foto’s van begon te maken.

 Wij tijdens het wachten.

Na dik 3 kwartier verbouwen en 2 mannetjes die fanatiek met lichten begonnen te zwaaien om iedereen te laten juichen, begon het eindelijk!
Een concert is altijd toch wel veel leuker dan een festival en zo veel beter dan de liedjes luisteren op je iPod of pc.
Hier komen wat foto’s, die een beetje door elkaar zijn geupload, helaas.

 Zo mooi al die lichtjes!

 Ik heb ook een paar filmpjes gemaakt. Er staat er 1 op instagram (@elineelshof) en ik heb er nog 2 die ik misschien in een YouTube filmpje ga verwerken.

Het concert was niet alles wat ik ervan had verwacht. Dit was de 3e keer dat ik ze zag, maar de eerste 2x was op PinkPop. Ze hebben in totaal nog geen uur gespeeld. De tussenstukjes met die 2 acrobaten waren wel echt vet, maar dat gaat weer van de speeltijd af. Wat wel erg leuk was, was dat Jared (zanger) op een gegeven moment met een akoestische gitaar aan kwam zetten en een paar oude nummers deed. Eerlijk gezegd vind ik de oude nummers leuker dan die op de nieuwe cd staan. Er zitten wel een paar leuke nieuwe tussen, maar over het algemeen vind ik de oude leuker. Ik denk dat ik Kings & Queens het leukste nummer vind. Heb dat nummer ook een stuk gefilmd.

Ben jij ook naar 30 seconds to mars geweest of heb je ze een andere keer live gezien en wat vond je ervan?   

Geef een reactie

